Brezilya neden biyoyakıtın merkez üssü?

1973 petrol krizinden sonra brezilya hükümetinin uygulanan yaptirimlatdan dolayı Biyoyakıt kullanımını zorunlu kılmıştır. (Flex-fuel yakıtlı araba yapan ilk avrupa markası fiat 147) şuan Brezilya da araçların %87 si, yani 20 milyon kadarı, motorsikletlerin %48i flexible-fuel yakıt türü ile çalişmaktadır. (Bu araçların vergileri daha düşük) Bu sebepten ötürü Brezilya dünyanın neredeyse biyoyakıt araştırma üssü olmuştur.
(2000ler)Yakıtları karıştırarak ilk olarak vw gol kullandı (total flex). Bunu gören chevrolet durur mu? 1.8 corsa ile flex pazarına hızlı bir griş yapar. Sonra olanlar olur, renault'u, mitsubishi'si, kia'sı, citroen'i baslarlar flex motor yapmaya.
2009 yılında volkswagen e-flex motorunu polo ile duyurur. Flex motorlar tarihinde bir devrimdir bu, çünkü biyoyakıtlı araçlar 15 derecenin altında çalışamaz bu yüzden flex motorlarda biyoyakıt tankından ayrı ikinci bir yakıt tankı bulunur. (Bu araçların marş sistemlerini bosch yapmıştır.) Vw bunu ortadan kaldırmıştır.
İşte bir sürü kırma model görmemizin ana sebebi markaların brezilya'yı laboratuvar olarak kullanmasıdır.
Şimdi anladık mı brezilya'nın neden endemik otomobilleri var?
Esnek yakıtlı araçlar (flexi-fuel vehicles, flexible fuel vehicles – FFV’s) Bu tabir en genel anlamıyla sadece petrol bazlı yakıt kullanmayan araçlar için kullanılan bir isimlendirme. Mısır ya da şeker kamışının damıtılması sonucu elde edilen etanol bir çeşit esnek yakıt uygulamasıdır. Bildiğimiz kurşunsuz benzine %85’e varan oranlarda karıştırılarak elde dilen etanol de en az kurşunsuz benzin kadar kaliteli ve daha temiz bir yanma sağlar. Etanolün dışında alkol bazlı metanol gelmektedir. Karışım oranları; E85, E10 ve M85 vs olabilmektedir.
Kısaca esnek yakıtlı araçlar, benzinle değişik oranlarda karıştırılan bioethanolü (gasohol) kullanabilen araçlardır. Honda gibi bazı firmalar FFV’lerin satışına yönelik olarak, bu günlerde bio-etanolün oldukça popüler olduğu Brezilya’da çalışmalar yürütmektedir.
Konu İle İlgili Tanımlar:
Esnek Yakıtlı Araç: Orijinal adlandırmalarıyla, flexible-fuel vehicle (FFV), dual-fuel vehicle ya da flex-fuel olarak isimlendirilir. İki yakıt kaynağı arasında bir alternatif sunabilen araçlardır. Bu araçta benzinle değişik oranlarda karıştırılan biyoethanol (gasohol) kullanılabilmektedir.
E85:
Özel olarak dizayn edilmiş benzinle ya da % 85’e kadar etanol (E85) ile karıştırılmış olan esnek yakıtlı araçlarda kullanıldığı bir yakıttır.
E10:
% 10 etanol ve % 90 benzin karışımına denir.
M85:
Özel olarak dizayn edilmiş benzinle ya da % 85’e kadar metanol (M85) ile karıştırılmış olan esnek yakıtlı araçlarda kullanılan bir yakıttır.
Keşke elektrikli motorlar tercih edilebilir hale gelene kadar, biyoyakıtla çalışan bir araba yapsak, aaa unutmuşun bizim ülke de biyolojiye ve bilime önem verilmiyor ki.
(29.08.2018)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖCÜ MÜ GDO MU?

ROPS: Traktör kazası sebebiyle meydana gelen ölümlerin yarıdan fazlası devrilme yüzünden.

-Pestisit çeşitleri ve insektisitlerin etki ettiği sistemler ve mekanizmalar-